Köpvillkor

1. Allmänna vilkor

Lasses i Ryd AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.


2. Beställning

Beställning av Lasses i Ryd ABs produkter kan göras via www.lassesiryd.se, e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från Lasses i Ryd AB sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Lasses i Ryd AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager (hos leverantören eller hos oss) kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Lasses i Ryd AB och avboka den.


3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Lasses i Ryd AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.


4. Betalning

Faktura
Du kan välja att handla mot faktura. Handla idag och betala inom 14 dagar. Fakturaavgift på 15:- tillkommer.
Vi ber dig uppge Faktura nr. vid betalning. Om försenad/utebliven betalning påläggs du en dröjsmålsränta på 9%.

Kortbetalning
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel.


5. Leveranstid

Normal leveranstid är 3-14 arbetsdagar detta angivs vid produkten. Är det lagervara är leveransen ca. 2-3 arbetsdagar. beroende varifrån produkten kommer och var i lander man bor. Vid helgdagar dagar förbehåller vi oss rätten till längre leveranstider. Lasses i Ryd AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen vid köp under 800 kronor.

Då är fraktkostnaden 89:-

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis
kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Lasses i Ryd AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.


7. Frakten

Frakt om 89kr (ink moms) tillkommer på alla beställningar under 800:-
Alltid fri frakt på alla tapetbeställningar.


8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittut under garantitiden!


9. Öppet Köp / Ångerrätt

Lasses i Ryd tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt från den dagen du tagit emot varan, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Lasses i Ryd förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle vara skadat eller saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan, och bearbetat ditt ärende så återbetalas dina pengar.

OBS! Öppet köp gäller ej beställningsvaror (från både Svenska och utländska leverantörer) eller bruten färgVarje produkt har angivet i sin information om produkten är i lager eller om produkten är en beställningsvara. Om produkten har angiven lagerstatus med antal leveransdagar betyder detta är produkten är en beställningsvara, om produkten däremot har lagerstatus ”i lager” finns produkten i fråga på vårt lager. Samtliga tapeter är beställningsvaror, varje tapetorder beställs specifikt till kund och kan därför inte tas i retur. 

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.


10. Reklamation

Lasses i Ryd AB tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Lasses i Ryd AB och skriva anledningen till returen på paketet. Om ni får leverans av schenker tänk på att alltid syna godset för eventuella skador, om godset är skadat måste en skade anmälan göras på fraktsedeln och chaffören skriver under med namn. Maila sedan till lassesiryd@happyhomes.se för att informera om reklamationen.


11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och returavgift på 30% av varans värde.
Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.


12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.


13. Reservation

Lasses i Ryd AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.


14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.