Beställning
Hur lägger jag en beställning?
När du hittat en produkt som du vill köpa fyller du i antalet och klickar på "Lägg i varukorg". Din kundvagn uppdateras varje gång du lägger en vara i kundvagnen. Kundvagnen hittar du uppe i högra hörnet.
När är klar och vill avsluta ditt köp klickar du på knappen "Till kassan" som finns vid kundvagnen. Här ska du nu fylla i dina uppgifter, välja betalningsalternativ, läsa och godkänna köpvillkoren och sedan är det bara att klicka på "Slutför beställning".
Det går även bra att lägga din order via telefon, 0459-80001. Ordern gör vi sedan via Klarnas-system så du har samma betalningsalternativ som i vår webbshop.
Jag har precis gjort en beställning men vill lägga till en eller flera produkter, hur gör jag då?
Om du precis lagt en beställning och vi ännu inte hunnit behandla den kan du bara göra en ny beställning på de varor du önskar lägga till. När du lagt den nya ordern mejlar du oss och uppger detta. Om den första ordern kom upp i Fri frakt eller om de bägge ordrarna gör det tillsammans tar vi helt enkelt bort den avgiften på en av beställningarna.
Leverans
Vad kostar frakten?
Fri frakt över 800 kr, annars 89 kr. Men vi erbjuder alltid fri frakt på alla tapetbeställningar!
Hur lång är leveranstiden?
Alla varor som har Lagerstatus "i lager" har vi hemma på lager och skickas inom 1-2 arbetsdagar. Varor som är beställningsvaror har en ifylld Lagerstatus med antal leveransdagar som det tar för oss att få in varan på lager samt att leverera den till dig.
Hur levereras min beställning?
Vi skickar oftast med DHL och du kan sedan hämta din order hos ditt närmsta ombud. Vid större beställningar levereras din order hem till dig. Om en order innehåller produkter som är mindre skickar vi detta som varubrev med Postnord.
Hur din order kommer levereras får du information om när vi behandlat din beställning. Har du något speciellt leveransönskemål är du välkommen att höra av dig då vi i nuläget inte erbjuder alternativ till ombud i kassan. Din order skickas till det ombud som DHL uppger är närmst.
Tänk på att DHL har ändrat liggtiden för paket på Service Point till 7 dagar.Vid outhämtat paket som skickas tillbaka till oss debiteras du en frakt på 199 kr.
Kan jag spåra min order?
Ja, så fort vi skickat din order får du ett mejl som bekräftar att din order är under leverans. I mejlet hittar du även ett sändningsnummer samt en länk där du kan följa ditt paket. Du kan även se din order i appen Mina Paket.
Hur ändrar eller avbokar jag min beställning?
För att vi vill ge dig bästa servicen behandlas och packas din order så fort vi kan när vi mottagit den. Det är därför viktigt att meddela eventuella ändringar så snabbt som möjligt, för att de ska vara genomförbara.
Tänk på att det flesta tapeter är betsällningsvaror och beställs direkt när din order är mottagen!
Betalning
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout. Klarna erbjuder en rad betalningsalternativ! Betlaning med kort, via bank eller faktura.
Byte och Retur
Hur länge har jag öppet köp?
Du har ångerrätt i 14 dagar från det att du mottagit din order.
Tänk på att ångerrätten inte gäller på beställningsvaror, tex brutenfärg eller digitaltapeter.
Hur byter jag eller returnerar en vara?
Innan du gör en retur ber vi dig att kontakta oss, antingen via telefon eller via mejl. Vi fixar en returfraktsedel till dig men du står själv för returkostnaden.
Retur tapeter
Om du önskar att returnera tapeter kostar returen 199 kr. Detta gäller samtliga tapeter, både lagertapeter och beställningstapeter. Om du vill genomföra en retur kontaktar du oss på mejl så återkommer vi med returfraktsedel. Tänk på att tapeter från England inte går att returnera då frakt och tullkostnader är för dyra.
Retur övriga varor
Övriga varor har olika returkostnader beroende på volymvikt, returkostanden står du som kund för. Om du önskar returnera en vara kontaktar du oss innan så återkommer vi med returfraktsedel samt vad returfrakten kostar.
Jag har gjort en retur, när återbetalas mina pengar?
Så snart vi mottagit din retur och behandlat den återbetalas dina pengar. Tänk på att Lasses i Ryd ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss, vi rekommenderar därför att göra din retur spårningsbar samt kontakta kundtjänst innan du skickar din retur.
Priser & Sortiment
Jag ser en produkt i er webbshop, finns den i er butik?
Ja, samtliga varor som ni hittar i vår webbshop finns att se och köpa i vår fysiska butik. Produkter med lagerstatus "i lager" finns för omgående leverans eller hämtning i butik.
Hur vet jag om en vara är en beställningsvara eller inte?
Varje vara har en ifylld lagerstatus. Om varan har Lagerstatus "I lager", betyder detta är varan finns hemma på vårt lager. Om en produkt däremot har lagerstatus "Leverans inom x till x dagar", betyder detta att vi inte har varan på lager. Antalet dagar talar om hur långtid det tar innan du får din order.
Har ni samma priser i er butik som i er webbshop?
Ja, vi har alltid samma priser i vår butik som på nätet.
Andra frågor
Var ligger er butik?
Ni hittar vår butik i småländska Ryd. Se adress och vägbeskrivning >här
Hur kontakta jag er?
Du hittar våra kontaktuppgifter >här