Vanliga frågor

HUR LÄGGER JAG EN BESTÄLLNING?

När du hittat en produkt som du vill köpa fyller du i antalet och klickar på "Lägg i varukorg". Din kundvagn uppdateras varje gång du lägger en vara i kundvargnen. Kundvagnen hittar du uppe i högra hörnet.

När är klar och vill avsluta ditt köp klickar du på knappen "Till kassan" som finns vid kundvagnen.
Här ska du nu fylla i dina uppgifter, välja betalningsalternativ, läsa och godkänna köpvillkoren och sedan är det bara att klicka på "Slutför beställning".

LEVERANS

Vad kostar frakten?
Fri frakt över 800 kr, annars 89 kr. Men vi erbjuder alltid fri frakt på alla tapetbeställningar!

Hur lång är leveranstiden?
Alla varor som har Lagerstatus "i lager" har vi hemma på lager och skickas inom 1-2 arbetsdagar. Varor som är beställningsvaror har en ifylld Lagerstatus med antal leveransdagar som det tar för oss att få in varan på lager samt att leverara den till dig.

Hur levereras min beställning?
Vi skickar alla våra ordrar med PostNord. Vid större paket sker utlämning hos ditt närmsta ombud. Mindre paket levereras direkt i din brevlåda.

Kan jag spåra min order?
Ja, så fort vi skickat din order får du ett mejl som bekräftar att din order är under leverans. I mejlet hittar du även ett sändningsnummer samt en länk där du kan följa ditt paket.

Hur ändrar eller avbokar jag min beställning?
För att vi vill ge dig bästa servicen behandlas och packas din order så fort som vi kan när vi mottagit den. Det är därför viktigt att meddela ändringar så snabbt som möjligt, för att de ska vara genomförbara.

Tänk på att det flesta tapeter är betsällningsvaror och beställs direkt när din order är mottagen!

BETALNING:

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Du kan välja att betala din order med kortbetalning som behandlas av vår betalningspartner DIBS.
Du kan även välja att betala din order mot faktura via Klarna som erbjuder 14 dagaras-faktura samt delbetalning. 


BYTE & RETUR

Hur länge har jag öppet köp?
Du har ångerrätt i 14 dagar från det att du mottagit din order.
Tänk på att ångerrätten inte gäller på beställningsvaror, tex tapeter eller bruten färg. 

Hur byter jag eller returnerar en vara?
Innan du gör en retur ska du kontakta oss, antingen via telefon eller via mejl. Du står själv för returfrakten.
Tänk på att vi inte tar beställningsvaror i retur, då dessa varor är beställda just till dig. Läs nästa fråga för svar på beställningsvaror.

Hur vet jag om en vara är en beställningsvara eller inte?
Varje vara har en ifylld lagerstatus. Om varan har Lagerstatus "I lager", betyder detta är varan ifråga finns hemma på vårt lager. Om en produkt däremot har Lagerstaus "Leverans inom x till x dagar", betyder detta att vi inte har varan ifråg hemma på lager. Antalet dagar talar om hur långtid det tar innan du har din order. 

Jag har gjort en retur, när återbetalas mina pengar?
Så snart vi mottagit din retur och behandlat den återbetalas dina pengar. Tänk på att Lasses i Ryd ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss, vi rekommenderar därför att göra din retur spårningsbar samt kontakta kundtjänst innan du skickar din retur.

PRISER & SORTIMENT

Jag ser en produkt i er webbshop, finns den i er butik?
Ja. Samtliga varor som ni hittar i vår webbshop finns att se och köpa i vår fysiska butik. Produkter med lagerstatus "i lager" finns för omgående leverans eller hämtning i butik.

Har ni samma priser i er butik som i er webbshop?
Ja, vi har alltid samma priser i vår butik som på nätet. 

ANDRA FRÅGOR

Var ligger er butik?
Ni hittar vår butik i Småländska Ryd. Se adress och vägbeskrivning >här

Hur kontakta jag er?
Du hitttar våra kontaktuppgifter >här